Concert review: Slaves is het beste zooitje ongeregeld

Nu hoor ik je denken: een goed zooitje ongeregeld? Ja. Zo goed dat het me niet eens meer uit maakt dat de zanger het podium onder tuft. Of dat de bassist midden in het optreden even gaat plassen. Dat de band eigenlijk niet goed weet wat ze gaan spelen, met ongemakkelijke technische fouten tot gevolg. En dat er hooguit zo’n 20 mensen komen op dagen, vind ik niet eens meer zo’n probleem.

Indrukwekkend
Vanaf het begin van het optreden ben ik al  helemaal verkocht. Mijn hele lichaam reageert met kippenvel op Johnny Craig zijn stem. Zodra My Soul Is Empty And Full Of White Girls in kickt ben ik alleen nog maar onder de indruk. Vooral tijdens “I’m sick of giving in to these demons”  wordt ik meegezogen door Johnnys heerlijke uithalen. Ook “I’m so empty, so why do I feel alright?” weet bijna iedereen wel te raken.

Nieuw werk
De band gaat geweldig om met de weinige fans die er zijn. De zanger zingt midden in het publiek en neemt iedereen mee. Ook het nieuwe werk bevalt me goed. Van het aankomende album spelen ze een paar nummers. Hiervan verwacht ik vooral van True Colours en Patience Is The New Virtue veel goeds! Ze klinken misschien iets minder heftig als dat ik van ze gewend ben. Maar dit zorgt alleen meer voor een mooi contrast.

Breathe Atlantis
Support act Breathe Atlantis heeft wat meer moeite met het publiek los te krijgen. Er wordt zo’n 5 keer gevraagd om mee te springen en dichterbij te komen. Helaas is de vibe hier nog niet rijp voor.

Afgezien van dit ongemakkelijke tafereel vond ik het een goed optreden! Zo goed dat iedereen zelfs een beetje los komt tijdens Lost.

Als ik de Willemeen verlaat, heb ik zeker een kick vol adrenaline binnen. Ook heb ik een goede eerste indruk van het aankomende album! Ik ben erg nieuwsgierig naar of de nummers hier net zo goed klinken.